Press "Enter" to skip to content

Ako si zlepšiť imunitu v zime

S príchodom zimných mesiacov, sa nielen skracujú dni, ale zmenšuje sa aj naša imunita, nielen kvôli nedostatku vitamínov, kedže v našich jedálničkoch ubúda ovocie, ale aj kvôli viacerým nevhodným zvykom, ktoré udržiavame. Dnes vám preto ukážeme viacero rád, ktoré vám pomôžu nielen posilniť imunitu, ale aj nabrať chuť do života. Ak chceme byť zdravý, mali by sme si uvedomiť, že najlepšie výsledky dosiahneme keď budeme za jedno s prírodou a budeme konzumovať všetko, čo nám dáva, vo svojej nepozmenenej prírodnej forme a budeme počúvať svoj vnútorný biorytmus, ktorý nám napovedá viacej, ako si myslíme.

Tak ako sa začína blížiť zima, mali by sme čoraz viacej siahať po ovocí a zelenine, ktoré je práve dostupné v našich záhradách, exotické ovocie je vhodné, ale nie vo veľkých množstvách, kedže jeho povrch, je zaručene chemicky ošetrený. Ak túžite po voňavých mandarinkách, pomarančoch a citrónoch, kupujte hlavne kvalitné BIO produkty, ktoré sú zdravšie a neobsahujú chemikálie. Vhodným ovocím sa teda stáva všade dostupné jablko, ktoré obsahuje až neuveriteľných 13 vitamínov, spolu s viacerými prospešnými látkami, medzi ktoré patria niacín, kyselina listová a biotín. Ak si chcete dopriať viacej jódu, jedzte aj jadierka, v ktorých je obsiahnutý. Jablko má preventívne a posilňujúce účinky, regeneruje a omladzuje pokožku,pôsobí proti hnačke a zlepšuje celkovú imunitu človeka. Už iba jedným jablkom denne si zlepšíte neporovnateľne imunitu. Ak máte radi sladšie ovocie, skúste napríklad hrušky, slivky prípadne hrozno.

Ak nie ste fanúškom ovocia siahnite po zelenine, ktorá je na jeseň v každej záhrade. Charakteristickou zeleninou je tekvica, ktorá sa dá nesmierne lahodne pripraviť a pri tom je ešte aj zdravá. Pozitívne pôsobí na odvodňovanie, znižuje hladinu tukov v krvi a skvele zasýti. Druhou charakteristickou potravinou je strukovina, ktorá znižuje cholesterol, podporuje trávenie, imunitu a na dlho zasýti.

Jedlo tvorí veľký základ nielen silného imunitného systému ale aj celkového pocitu spokojnosti, vitality a zdravia, avšak nesmieme zabúdať na zlé zlozvyky, ktorých sa musíme zbaviť a namiesto nich začať robiť niečo dobré pre svoje telo. Skvelou radou je zvýšenie pohybu, denne stačí v priemere 30 minút, na to aby sme sa cítili lepšie, boli odolnejšie voči vonkajším vplyvom a boli zdravší. Podľa nových zistení, pohyb zvyšuje tvorbu buniek imunitného systému čim sa stávate dokázateľne odolnejšími. Prečo to teda neskúsiť? Druhou skvelou radou, ktorá platí už veľmi dlho je otužovanie, nechceme tým povedať, že musíte skákať do zamrznutých jazier, stačí vám keď sa po bežnej sprche opláchnete ešte studenou vodou. Získate tak tým výkonnejší kardiovaskulárny systém, ktorý je veľmi odolný voči negatívnym vplyvom z vonka. Už vás nerozhodí žiadna prudká zmena teplôt.

A dobrá rada na koniec. Často a dobre sa vyspite, spánok nielen regeneruje bunky počas spánku ale zabezpečuje lepšiu imunitu. Stále platí pravidlo, minimálne 8 hodín spánku cez noc!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.