Press "Enter" to skip to content

Čo všetko ničí našu imunitu?

Imunita je v poslednej dobe spomínaná čoraz viac. Čo to vlastne je? Vo veľmi zjednodušenej verzii ide o odolnosť organizmu voči chorobám.

Mnoho ľudí si myslí, že je normálne, pokiaľ sme chorí každú jeseň alebo zimu a to, že občasné prechladnutie viackrát za rok je tiež v poriadku.

V porovnaní s minulosťou máme omnoho viac liečebných prostriedkov a taktiež omnoho lepšie podmienky, preto by sme mali byť chorí menej ako naše staré mamy.

Čo všetko ničí našu imunitu práve dnes?

V prvom rade je to spôsob života. Väčšina z nás žije v ustavičnom zhone, strese, vnímame viac naše problémy a povinnosti ako radosti a príjemné chvíle. Stres výrazne pôsobí na nervový
systém. Imunitný systém je so všetkými systémami nášho organizmu úzko prepojený. Náš imunitný systém ovplyvňuje strava, ktorú dennodenne musíme prijímať. Jedno nezdravé jedlo vám imunitu neoslabí, tak ako jedno zdravé jedlo vám imunitu neposilní. Treba sa stravovať vyvážene, jesť dostatok vitamínov a minerálov, mať dostatočný príjem tekutín. Pri imunite je dôležitá črevná mikroflóra, ktorá sa nachádza v hrubom čreve. Preto sa naše trávenie musíme naozaj poctivo starať.

Ďalej treba mať dostatok pohybu. S týmto majú problém najmä študenti a ľudia so sedavým zamestnaním, keďže kvôli ich povolaniu častokrát musia zostať fyzicky nečinní. Ak je to však možné,
treba si dopriať pohyb a čerstvom vzduchu. Ak nie ste priaznivci outdoorového športu, vyberte sa len tak na prechádzku, spravte si pobyt na vzduchu príjemnejší-pustite si do slúchadiel dobrú hudbu alebo zavolajte niekoho so sebou. Nič neprečistí hlavu lepšie ako pohyb. Pokiaľ vám to zdravie a okolnosti dovoľujú, snažte sa cvičiť aspoň trikrát do týždňa minimálne polhodinu. To je spodná hranica, ktorú by mal dodržiavať každý. Treba si dať pozor, aby sme to s pohybom ani nepreháňali, priznajme si, cvičiť denne aj dve hodiny – to už je naozaj veľa.

Našu imunitu ničí aj nedostatok spánku. Nezáleží na jeho dĺžke, ale na kvalite. Niekto potrebuje na to, aby sa vyspal len 6 hodín, zatiaľ čo niekomu je málo aj 8. Každý organizmus má svoje špecifiká.

Ak si chcete posilniť imunitu, byť zdraví a chcete predísť chorobám, snažte sa dodržiavať hore uvedené informácie. Nezabúdajte – prevencia chorôb vás vyjde lacnejšie ako lieky. A ešte k tomu sa budete cítiť omnoho lepšie.

Be First to Comment

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *