Press "Enter" to skip to content

Slabé nechty? Zmeňte jedálniček!

Na kvalitu nechtov vplýva mnoho faktorov-stres, počasie, manikúra,… Najväčšmi sa však na ich kvalite podieľa práve strava.

Od toho, čo jeme, závisí kvalita nášho organizmu. Samozrejme, že to záleží aj od iných vecí, no strava samotná sa podieľa na stavbe nášho organizmu. Vaše telo je odraz toho, ako sa stravujete. Všetky nedostatky sa dajú zdôvodniť. Padajú vám vlasy? Máte zrazu akosi priveľa vyrážok? Máte slabé nechty? Niečo vám potom určite chýba!

Pokiaľ ide o nechty, je zopár veľmi dôležitých vitamínov, minerálov či stopových prvkov, ktoré zabezpečujú, že nechty sú krásne, pevné.

Vitamín A sa hodí pre suché a krehké nechty. Nacházda sa napr. v brokolici, vaječnom žĺtku, mlieku a mliečnych výrobkoch, pečienke, v morských rybách…

Vitamín B12 je dôležitý pre zdravú farbu nechtov. Pokiaľ ho neprijímame dosť, máme nechty zažltnuté. Nachádza sa napr. v mäse, mlieku a vajciach.

Vitamín C vám chýba, pokiaľ vás trápia zádery. Nachádza sa v ovocí a zelenine. Najbohatšími zdrojmi sú citrusové plody, kivi, jahoda, brokolica, špenát.

Vitamín D zabraňuje lámavosti a krehkosti nechtov. Nachádza sa napr. v rybách, vajciach a masle.

Vitamín E, podobne ako vitamín A bojuje proti zažltnutoti nechtov. Nachádza sa v orieškoch, sóji, kukurici či mrkve.

Vitamín H, inak nazývaný aj biotín nechty posilňuje. Nachádza sa napr. v ovsených vločkách, pečeni, mozgu, vaječnom žĺtku, mlieku a droždí.

Vápnik je veľmi dôležitý a spájame si ho hlavne s kosťami a osteoporózou, no málokto vie, že súvisí aj s kvalitou nechtov. Stará sa o ich pevnosť, tak isto ako o pevnosť zubov a kostí. Zdroje vápnika sú napríklad mak, tvaroh, tvrdé polotučné až plnotučné syry, ostatné mliečne výrobky, listová zelenina, brokolica a mnoho ďalších.

Kyselina listová taktiež ako vitamín C zabraňuje tvoreniu záderov. Nachádza sa predovšetkým v listovej zelenine.

Zinok urýchľuje rast buniek, čo znamená, že tým zabezpečuje aj rast nechtov. Nachádza sa napríklad v červenom mäse, vaječnom žĺtku, múke, strukovinách, taktiež v hydine, rybách, syroch orechoch, tekvicových semiačkach…

 

Pokiaľ na svojich nechtoch vidíte, že nie sú zdravé, nemajú dobrú farbu, robia sa vám zádery alebo vám pomaly rastú, skúste do svojho jedálneho lístka vo väčšej miere zaradiť tieto potraviny a určite uvidíte rozdiel.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.